De Pak ’n Bak self-service handleiding
Hieronder vind je extra uitleg over het gebruik van Pak ’n Bak self-service.
Heb je nog vragen? Neem dan gerust contact met ons op.
Waar heb je een vraag over?
Reservering ophalen en afronden
-
Heb je geen sms ontvangen? Dan kan het zijn dat je telefoonnummer niet klopt of dat je de app via een andere telefoon gebruikt. In beide gevallen kun je makkelijk jouw telefoonnummer in de app aanpassen. Zorg ervoor dat je +316 gebruikt.
-
Voor de aanhangerhuur gebruiken wij het rijbewijs nummer dat je in jouw reservering hebt aangegeven. Dit nummer staat ook op je reserveringsbevestiging die je via de mail hebt ontvangen. Staat er een typfoutje? Bel dan met onze Pak ’n Bak klantenservice via 0900-7256225 .
-
Je kunt met ieder Europees rijbewijs een aanhanger huren via de Pak ’n Bak self-service.
-
Zorg ervoor dat de voorkant van je rijbewijs goed in beeld komt als je hem gaat scannen. Onze app herkent automatisch het rijbewijsnummer. Belangrijk om te weten: we slaan nooit je gegevens op en controleren enkel de geldigheid van je rijbewijs.
Slot openen
-
Nee, helaas kun je de digitale sleutel pas 15 minuten voor aanvang van je huur activeren.
-
Als je klus langer duurt dan verwacht en je de aanhanger langer nodig hebt, dan kun je jouw huur via de app gemakkelijk verlengen. Is jouw huurperiode verstreken? Neem dan contact op met de klantenservice.
-
Het scannen van dit soort sloten is precies werk. Hier hebben wij een paar tips voor je die je hierbij kunnen helpen.
Houd je telefoon rechtop, dus niet liggend.
Houd je telefoon tegen het slot aan. De NFC chip van je telefoon moet je precies voor het slot houden. Bij iPhones zit die bovenaan je telefoon, naast de camera's. Bij Android toestellen kan de NFC chip op meerdere plekken zitten, afhankelijk van je toestel. Probeer de afbeelding van het slot op je scherm precies voor het slot te houden dan zou het goed moeten komen.
Mocht dat niet lukken, het kan dat we de plek per ongeluk verkeerd getoond hebben op jouw telefoon. Probeer het nog eens door je telefoon wat hoger of juist wat lager te houden.
Kom je er echt niet uit? Dan kun je altijd even met de klantenservice bellen of langs de balie lopen. Zij kunnen je ook helpen het slot te openen.
-
NFC staat voor ‘Near Field Communication’. Het is een chip in je telefoon die binnen een kleine afstand van 1 centimeter draadloos contact kan maken met ons slimme slot. Onze app herkent automatisch of je NFC aan hebt staan, als dit niet het geval is, helpt de app je hiermee.
Aanhanger ophalen en terugbrengen
-
Het koppelen van de aanhangwagen aan je auto is makkelijk en snel. Hieronder lees je de instructie
Breng de aanhangwagen naar de auto
Maak de koppeling vast aan de trekhaak
Haal de handrem af (druk hem omlaag)
Draai het neuswiel omhoog
Bevestig correct de hulpkoppeling
Sluit de tussenkabel (stroomkabel) aan
Plaats jouw witte kentekenplaat (m.u.v. tandemassers)
Je bent klaar om aan de slag te gaan!
Tip: Bekijk hier de instructievideo voor het aan- en afkoppelen van de aanhangwagen.
-
Zet de aanhangwagen terug op dezelfde plek waar je hem vandaan hebt gehaald. Met de Pak ’n Bak-app kun je het slot weer openen en de paal weghalen. Zet de aanhangwagen terug en plaats de paal over de dissel. Tot slot draai je met de knop de paal op slot.
-
Bij Pak ’n Bak willen we graag zeker weten dat de aanhangwagen zonder schade is ingeleverd. Daarom vragen wij jou om een foto te maken waarin je duidelijk kunt zien dat de aanhangwagen op zijn plek staat. In de Pak ’n Bak-app staat er een voorbeeld hoe de foto gemaakt moet worden.
-
Je kunt de aanhanger niet inleveren als je geen foto kunt maken. Zorg er dus voor dat je telefoon internetverbinding heeft om alsnog je foto in te sturen en de verhuur te beëindigen.
-
Zorg ervoor dat je de aanhanger voor het einde van de huurperiode inlevert. Als je denkt dat je klus gaat uitlopen, dan kun je via de Pak ’n Bak-app je reservering verlengen. Mocht dit niet lukken, neem dan contact op met de klantenservice via 0900-7256225.
Vragen over een aanhanger huren
-
Zie jij schade aan de aanhangwagen of is er tijdens de huurperiode schade ontstaan? Meld het direct bij de verhuurlocatie of bel 0900-7256225 .
-
Als huurder ben je zelf verantwoordelijk voor een goede aansprakelijkheidsverzekering voor het trekkende voertuig. Daarbij geldt een eigen risico van € 1000. Wanneer je de aanhangwagen gebruikt, is deze verzekerd via de WA-verzekering van het trekkende voertuig. Voorkom problemen: Let goed op bij het aankoppelen, je snelheid en het gewicht van de lading.
-
Als je de aanhanger bij een Pak ’n bak self-service locatie huurt, dan betaal je de borg en het huurbedrag meteen online. Na afloop van de huurperiode verrekenen we de borg met het huurbedrag.
Wil je meer hierover weten? Neem dan contact op met onze klantenservice via 0900-7256225 .
-
Als je de aanhangwagen schadeloos en op tijd hebt ingeleverd, dan storten we de borg uiterlijk binnen 5 werkdagen terug.
-
Natuurlijk! Bij Pak ’n Bak kun je heel eenvoudig je huurperiode verlengen. Open de app, selecteer een nieuwe datum en tijd, en reken het bedrag voor de verlenging af. Zodra dit is afgerond, ontvang je een bevestigingsmail met de gewijzigde tijden. Let op: verlengen kan tot maximaal één uur na de start van je huurperiode.
Bekijk de algemene voorwaarden voor meer informatie.